Varukorg

Instruktioner För Returer

Det är lättare att ha en sida där man själv kan snabbt och smidigt läsa hur man ska göra för att returnera produkterna som man har köpt av oss. Det kan vara allt från att man har fått fel produkter, råkat beställa fel produkter till att man inte är nöjd med produkterna och vill lämna tillbaka under ångerrätten/öppet köp, etc.

Instruktionerna är för dig som vill,

Lämna tillbaka produkt på grund av att man har råkat beställa fel.
Produkten fungerade inte så som det var tänkt.
Fått fel varor skickade av oss. Det kan vara allt från färg, storlek, model, etc.
Reklamera produkter som har fabrikatsfel.

Använd gärna denna instruktionerna för att du ska returnera produkterna på rätt sätt.
Om det är några frågor eller konstigheter är ni alltid välkomna att höra av er till oss på [email protected] så ska vi försöka hjälpa till så gott vi kan!

Ångerrätt & Öppetköp

För dig som har ångerrätt & öppetköp kvar som önskar att återlämna tillbaka produkterna så finns det särskilda krav som måste uppfyllas innan vi kan godkänna returen och kreditera ordern.

Produkterna måste gå att sälja igen efter att vi har mottagit produkten. 
Förpackningen ska inte vara trasig eller repig då värdet på produkten minskas och i vissa fall går det inte att sälja vidare.

Du som kund står för frakten och att säkra så produkterna är packade rätt så dem inte skadas under transport.

Vissa produkter har undantag då det handlar om hälso och hygienskäl så som hörlurar (som sätts i örat), plomberade/Förseglade produkter eller specialtillverkade produkter.

Skickas produkten till oss i förändrad skick så kan Techhuset debitera för värdeminskningen på produkten.
 

Byten

För dig som vill göra ett byte på en produkt som du har köpt av oss så kan vi självklart göra det!
Däremot så kan vi göra byten endast under dina 14 dagars ångerrätt eller 30 dagars öppetköp.

Byten kan t.ex. vara att du vill byta till en ny färg eller att USB kabeln inte passade och du vill byta till en som passar.
Frakten står du själv för som kund när du vill göra returen och vi står för turen till dig.

Returprocessen sker enligt nedan,

Skriv ett papper med orsaken till varför du vill återlämna/Byta tillsammans med ditt namn, efternamn, Order ID och mailadressen.
Packa tillbaka varorna ordentligt och tejpa ordentligt så att paketet inte skadas under transporten.
Ta sedan ett papper där du skriver returadressen och byter ut "Retur Order ID" till vad som önskas att göra plus ditt ordernummer och tejpa ordentligt.
På Referens kan du t.ex. skriva "byte Order 68787849" eller "Retur Order 9987899778".


Om det gäller byten så får du gärna förklara mer vad du önskar att byta till, modell, färg, storlek eller liknande. 
Lättast är om du kollar upp produkten på vår hemsida som du vill byta till och skriver artikelnumret till oss på pappret


Returadressen,

TechHuset
Morabergsvägen 9B
152 42 Södertälje
Referens: "Retur Order ID"

Sedan lämnar du in paketet till närmaste postombud och betalar frakten där.
Om vi har fått all information ovan så kan vi hantera ditt ärende mycket snabbare.
Efter att vi har krediterat din beställning så meddelar vi dig via mail och återbetalningen sker efter 1-3 arbetsdagar.

Reklamation + Tillverkningsfel

Har du fått produkter som inte fungerade när du skulle testa dem eller slutade fungera efter några dagar.

Här hjälper vi till med en fraktsedel och vi står för frakten för tur och returen med anledning till att produkten slutade att fungera eller har tillverkningsfel.

Skicka ett mail till [email protected] och förklara vad som har hänt och ta med ditt namn, efternamn och OrderID så att vi kan hjälpa till så snabbt så möjligt.

Returer - Techhuset.se

Produkten har blivit tillagd i varukorgen