Varukorg

Retur, reklamation och byten

Här hittar du all information gällande retur, reklamation och byten hos techhuset.se, för att du snabbt och enkelt ska kunna komma åt allt information du behöver så har vi samlat informationen på sidan här med vad som gäller och hur du enkelt kan returnera dina produkter till oss, saknas någon information så kan du alltid nå oss på [email protected] där vi hjälper till så fort vi kan. Du har alltid rätt till en ångerrätt på 30 dagar från och med den dagen du tar emot ditt paket från oss.

För dig som önskar göra en retur för någon av dessa anledningar,

Beställt fel.
Ångerrätt.
Öppet köp.
Återlämna produkt av en annan orsak.

Du som kund har rätt till att återlämna produkten till oss oavsett orsak till din retur, det viktigaste är att produkten som ska returneras är i oförändrad skick tillsammans med originalförpackningen som inte är skadat eller förstört. Skickas produkten till oss i förändrat skick ändå så har techhuset.se rätt att dra av en summa som motsvarar produktens värdeminskning jämfört med produktens ursprungspris. Mer information gällande värdeminskningen hittar du på våra köpvillkor här.

Du som kund ansvarar för returfrakten samt att ditt paket når oss på techhuset.se, information gällande priser för olika brevfrakt hittar du på sidan här.

Enligt distansavtal så finns det vissa produkter som har undantag och inte går att returnera, det handlar om produkter som av hälso och hygienskäl inte går att returnera, när förseglingen har brutits så går det inte längre att returnera produkten till oss.

Det handlar om hörlurar som sätts i öronen samt liknande eller jämförbara produkter.

Returprocessen sker enligt nedan,

För att vi ska snabbare kunna hantera din retur så behöver du skicka med ett papper som det står på ditt ordernummer, namn, efternamn samt orsaken till varför du önskar returnera produkten till oss.


Returadressen,

Techhuset.se
Morabergsvägen 9B (Port 11)
152 42 Södertälje
Referens: "ordernummer"

Byt ut "ordernummer" till ditt ordernummer som du fick av oss när du gjorde din beställning. Ditt ordernummer hittar du på bekräftelsemejlet/orderbekräftelsen, alternativt bland dina beställningar på klarnas hemsida eller via deras mobilapp.

Paketera din retur ordentligt, gärna i det paket eller kuvert som du fick produkten, Observera att du bär ansvaret för att produkten ska levereras till oss. Efter att vi har mottagit din retur så kommer vi kontakta dig via mejl så snart vi kan för att gå vidare i ditt ärende.

Reklamation + Tillverkningsfel

För dig som önskar göra en reklamation.

Det är inte lätt när det tillverkas mycket av samma produkt, självklart är det inte meningen att du ska få ett måndagsexemplar, en defekt vara eller att produkten slutar fungera efter några dagars användning, därför finns vi på [email protected]techhuset.se för att kunna hjälpa till med sådana enstaka fel som dyker upp. Det är bara att skicka ett mejl till oss med ditt namn, ordernummer samt en bild som beskriver felet på produkten så återkommer vi till dig så snart vi kan för att hjälpa till.

Byte av produkt

Om du önskar göra ett byte på en produkt som har beställts fel så behöver du göra en separat beställning på den önskade produkten, sedan så följer du bara returprocessen ovanför för att enkelt returnera produkten till oss som du inte önskar behålla.

Produkten har blivit tillagd i varukorgen