Frågor och Svar (FAQ)
Frågor är en av de viktigaste sättet att få svar på våra otryggheter, obekväma upplevelser eller oroligheterna, här samlar vi de allra vanligaste frågorna som vi får gällande leverans, sidan, öppetköp och liknande frågor, Hittar du inte din fråga bland dessa frågor? Tveka inte på att kontakta oss direkt på [email protected] så svarar vi på din fråga så snart som möjligt!
Om Techhuset.se
Q: Vart befinner ni er någonstans?
A: Vi befinner oss i Skärholmen, Stensätravägen 5 i Stockholm.
Q: Har ni någon fysiskt butik som man kan besöka?
A: Nej, vi har ingen fysisk butik som går att besöka och handla utan allt sker via vår hemsida Techhuset.se
Q: Får man besöka er, eventuellt hämta ut sitt paket direkt från ert lager om man bor i Södertälje eller i närheten?
A: Nej, tyvärr så tar vi inte emot några kunder på lagret direkt och därmed kan vi inte erbjuda någon direkthämtning på grund av COVID-19 pandemin, så detta är främst för er säkerhet samt för vår egen säkerhet också.
Q: Har ni någon telefonsupport som man kan kontakta er på?
A: Nej, vi har ingen telefonsupport idagsläget utan vi har bara support via mailen, vi gör vårt bästa för att besvara dig så snabbt och tydligt som möjligt.
Q: Jag har inte fått något svar när jag har fyllt i kontaktformuläret, hur gör jag för att nå er?
A: Oftast så svarar vi inom 24 timmar om det inte är något fel på kontaktformuläret, Annars går det jätte bra att maila oss direkt på [email protected] utanför kontaktformuläret.
Order & Leveranser
Q: Hur lång leveranstid har ni?
A: 1-2 dagars leveranstid har vi på techhuset.se
Q: Jag har råkat beställa fel och ångrar mitt köp, hur gör jag?
A: Försök kontakta oss snarast möjligt så kan vi se ifall det är möjligt att avbryta din order eller inte.
Q: Jag har råkat beställa 2 gånger och vill avbryta en, hur går jag tillväga?
A: Inga problem! kontakta oss så fort som möjligt så försöker vi ordna till det.
Q: Jag har inte fått någon orderbekräftelse från er, hur vet jag att min order har blivit mottagen?
A: Det går alltid ut en orderbekräftelse efter varje beställning men ibland kan det fastna i skräpposten eller i spamfiltret, dubbelkolla gärna där först innan ni kontaktar oss!
Q: Det är något som strular med er kassa funktion och Qliro låter mig inte checka ut, vad gör jag?
A: Vänligen maila direkt till oss på [email protected] och förklara vad för felmeddelade du får.
Q: Jag har fått fel produkt levererad till mig, vad gör jag?
A: Kontakta oss direkt på [email protected] och informera oss din order samt vad för produkten som har skickats fel.
Q: Jag har inte fått mitt paket än som jag har beställt.
A: Vi kan lösa det! kontakta oss direkt på [email protected] så försöker vi hjälpas åt.
Q: Min produkt har tillverkningsfel, vem ska jag vända mig till?
A: Om din produkt har tillverkningsfel så behöver du maila oss snarast möjligt och informera oss vad som har hänt så att vi kan hjälpas åt.
Q: Tar ni emot direktbetalning?
A: Direktbetalning sker via Qlirosbetalningsmotor, du har bland annat andra betalningsalternativ där också.
Q: Kan jag göra en beställning via mailen?
A: Nej tyvärr, vi tar inte emot några beställningar via mailen, allt måste ske via Qliros betalningsmotor.
Q: När måste jag beställa för att få min order skickad samma dag?
A: Beställer du innan kl 16:00 på en vardag så skickas din beställning samma dag.
Q: Vilket företag är det som levererar mitt paket?
A: I dagsläget så jobbar vi tillsammans med postnord som levererar paketen till postombud eller postbrevlådan.
Q: Hur länge har jag ångerrätt och öppet köp?
A: 14 dagars ångerrätt och 30 dagars öppet köp från den dagen som du har mottagit produkterna.
Q: Varför har man 14 dagars ångerrätt och 30 dagars öppet köp hos er?
A: Enligt svensk lag så har alla konsumenter 14 dagars ångerrätt på sina beställningar (OBS! gäller ej vissa produkter eftersom det handlar om hälso och hygienskäl, se mer på våra köpvillkor). Vi har valt att utöka från 14 dagarna till 30 dagar istället så att du som kund ska ha möjligheten att testa din produkt och bestämma dig ifall du vill ha kvar produkten eller återlämna.