Instruktioner För Retur, Reklamation & Byten
Här har vi samlat all information som berör frångor kring retur, reklamation och byten hos oss på techhuset.se. Med hjälp av den här sidan så kan du lättare avgöra hur du ska skicka in din retur samt ifall du misstänker att du har fått ett måndagsexemplar och önskar reklamera. Behöver du vägledning, tips eller hjälp så kan du utan tvekan kontakta vår kundtjänst här, https://techhuset.se/support/.
Du som kund har en ångerrätt på 14 dagar enligt svensk lag, vi har valt att utöka den ångerrätten till 30 dagar så du har längre tid på dig att hantera din retur. Ångerrätten börjar ränkas från den dagen du tar emot din leverans, efter dessa 30 dagar har passerat och vi inte har blivit kontaktade i tid så går det inte längre att göra någon retur.
Retur instruktioner gäller för dig som har
Beställt fel
Ångerrätt
Öppet köp
Återlämna produkt av en annan orsak
Har du köpt en produkt som du ångrar eller köpt fel vara till din mobil, surfplatta eller smartwatch så har du självklart rätt till att returnera din vara till oss. Det viktigaste är att när du returnerar din produkt till oss så ska produkten vara i oförändrat skick tillsammans med originalförpackningen som inte är trasig eller skadat.
Skickas produkten till oss i förändrat skick eller att något i returen saknas så har techhuset.se rätt att dra av en summa som motsvarar produktens värdeminskning jämfört med produktens ursprungspris. För mer information så kan du läsa lite mer på våra köpvillkor här.
Du som kund ansvarar för returfrakten samt att ditt paket når oss på techhuset.se i oförändrad skick, information gällande priser för olika brevfrakt hittar du på sidan här.
Vi rekommenderar att du skickar in din retur till oss med spårbarhet, skulle ditt paket av misstag slarvas bort på vägen så kan vi spåra och se vart din retur har tagit vägen för att vidare hjälpa till med returprocessen.
OBS! Det är inte obligatoriskt att skicka in din retur med spårbarhet utan det är en extra säkerhet för din retur. Du får självklart skicka din retur till oss som brev eller på annat sätt ifall du önskar det men vi bär inte ansvar ifall din retur inte skulle levereras.
Vi ber dig att välja ett fraktsätt som får din retur att levereras till oss på Wedavägen 3A i Södertälje och inte till postombud eller företagscenter.
Vi hämtar inte ut några paket från postombud så därför är det viktigt att välja ett fraktsätt som får din retur att levereras till oss på Techhuset.se.
Känns det krångligt? Läs gärna mer under avsnittet "Retur via Spårbarhet" längre ner om hur vi kan underlätta din retur.
Undantag För Ångerrätt
Enligt distansavtal så finns det vissa produkter som har undantag och inte går att returnera, det handlar om produkter som av hälso och hygienskäl inte går att returnera, när förseglingen har brutits så går det inte längre att returnera produkten till oss.
Det handlar om hörlurar som sätts i öronen samt liknande eller jämförbara produkter samt skärmskydd, linsskydd eller liknande produkter där förseglingen har brutits.
Hur Gör Jag Min Retur Till Techhuset.se
För att vi ska snabbare kunna hantera din retur så behöver vi någon form av referens som beskriver vem den här returen tillhör. referens till din retur är oftast ditt ordernummer som går att hitta på orderbekräftelsen, leveransbekräftelsen eller via Qliros hemsida genom att logga in på ditt konto.
Returadressen
Techhuset.se
Wedavägen 3A
C/O Sweitech AB
152 42 Södertälje
Referens: "ordernummer" | (OBS! Viktigt Att Den Raden Tas Med)
Byt ut "ordernummer" till ditt ordernummer som finns på orderbekräftelsen, leveransbekräftelsen eller via Qliro under "Mina beställningar".
För att lättare kunna hantera din retur och bekräfta att det är du som har gjort returen så uppskattar vi ifall du kan skriva på en lapp ditt namn/ordernummer samt orsakt till varför du gör din retur sedan lägga in det i brevet/paketet som ska returneras till oss.
Paketera din retur ordentligt, gärna i det paket eller kuvert som du fick produkten i, observera att du bär ansvaret för att produkten ska levereras till oss på techhuset.se. Efter att vi har mottagit din retur och hanterat det så kommer vi kontakta dig via mejl så snart vi kan.
Retur via Spårbarhet (EJ FRI RETUR)
Ifall du som kund vill göra en retur till oss och vill slippa krångla med returen så kan vi underlätta returprocessen genom att erbjuda dig en förbetald retursedel som du kan använda för att returnera din vara till oss.
Vad som skiljer sig är att etiketten innehåller all relevant information för att din retur ska nå vårt lager. Låter det intressant? Kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer så ordnar vi en sådan retursedel till dig.
Reklamation + Tillverkningsfel
Ibland så kan det uppstå produkter som har någon form av tillverkningsfel eller fabrikatsfel under tillverkningen. Självklart är det inte meningen att du ska få en produkt som inte fungerar. För att vi ska kunna hjälpa dig vidare på bästa sätt så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på sidan https://techhuset.se/support/ sedan ange ditt ordernummer och mejladress som är kopplat till din order och beskriv kort vad det är som du upplever inte fungerar med din produkt.
Du kan läsa mer om reklamationer på våra köpvillkor här.
Du som kund står inte för någon returkostnad ifall du har mottagit fel vara eller att det har blivit något fel med produtken som du har köp utan det är något som vi står för.
Byte av produkt
Om du önskar göra ett byte på en produkt som har beställts fel så behöver du göra en separat beställning på den önskade produkten, sedan så följer du bara returprocessen ovanför för att enkelt returnera produkten till oss som du inte önskar behålla.