Instruktioner För Retur, Reklamation & Byten
Här hittar du information om hur du hanterar din retur, reklamation eller byten hos oss. Behöver du vägledning, tips eller hjälp så kan du utan tvekan kontakta vår kundtjänst här, https://techhuset.se/support/.
Du har ångerrätt på 14 dagar enligt svensk lag, vi har utökat det till 30 dagar så du har längre tid att returnera din beställning.
Ångerrätten börjar ränkas från den dagen du tar emot din leverans, efter 30 dagar har passerat och vi inte har blivit kontaktade i tid så går det inte längre att returnera.
Retur instruktioner gäller för dig som har
- Beställt fel
- Ångerrätt
- Öppet köp
- Återlämna produkt av en annan orsak
Har du köpt en vara hos oss som du ångrar kan du självklart returnera det hos oss.
När du returnera din beställning till oss är det viktigaste att varan/varorna returneras i oförändrat skick tillsammans med originalförpackningen som inte är trasig eller skadat.
Returneras din beställning till oss i förändrat skick eller att tillbehör med varan saknas så har techhuset.se rätt att dra av en summa som motsvarar produktens värdeminskning jämfört med produktens ursprungspris.
För mer information så kan du läsa mer på våra köpvillkor här.
Vem Ansvarar För Min Retur?
Du som kund ansvarar för returen samt att ditt paket når vårt lager i oförändrad skick. Information gällande priser för olika fraktalternativ hittar du här.
Vi rekommenderar att du skickar din retur spårbar. Skulle paketet av misstag tappas bort så kan du enkelt spåra och se vart det har tagit vägen.
OBS! Du måste inte skicka din retur spårbar, det är en säkerhet ifall returen skulle komma bort så kan du spåra och hitta det.
Vi ber dig att välja ett fraktsätt som får din retur att levereras till oss på Stensätravägen 5, 127 39 i Skärholmen, Stockholm och inte till postombud eller företagscenter i närområdet.
Vi kan inte hämta ut paket från postombud så därför är det viktigt att välja ett fraktsätt som returnerar din beställning direkt till oss.
Känns det krångligt? Läs mer under avsnittet "Retur via Spårbarhet" längre ner om hur vi kan underlätta din retur.
Undantag För Ångerrätt
Enligt distansavtal så finns det vissa produkter som har undantag och inte går att returnera.
Det handlar om produkter som av hälso och hygienskäl inte går att returnera. När förseglingen har brutits så går det inte längre att returnera varan till oss.
Det handlar om hörlurar som sätts i öronen samt liknande eller jämförbara produkter, samt skärmskydd, linsskydd eller liknande produkter där förseglingen har brutits.
Så Här Returnerar Du Din Vara Till Oss
- Paketera din retur ordentligt, gärna i det paket/kuvert som du fick varan i (OBS! du bär ansvaret för att varan når vårt lager).
- Om du väljer att skicka det som brev så skriver du "returadressen" nedan på utsidan tillsammans med referensnumret.
- Efter att vi har mottagit din retur och hanterat det så kontaktar vi dig via mejl så snart allt är klart.
Returadress
Techhuset.se
Stensätravägen 5
C/O Sweitech AB
127 39 Skärholmen
Referens: "ordernummer" | (OBS! Viktigt Att Den Raden Tas Med)
Byt ut "ordernummer" till ditt ordernummer som finns på orderbekräftelsen, leveransbekräftelsen eller via Qliro under "Mina beställningar".
Vi uppskattar ifall du skickar med en lapp med namn/ordernummer och orsak till din retur tillsammans med varan.
Retur via Spårbarhet (EJ FRI RETUR)
Vill du slippa all krångel med retur? Vi kan underlätta det för dig genom att erbjuda en retursedel.
Retursedeln innehåller all information som behövs för att paketet ska nå vårt lager i Stensätravägen 5. Dessutom så är retursedeln spårbar för extra säkerhet.
Kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer så ordnar vi en retursedel till dig.
Reklamation + Tillverkningsfel
Ibland så kan det uppstå produkter som har någon form av tillverkningsfel eller fabrikatsfel under tillverkningen. Självklart är det inte meningen att du ska få en produkt som inte fungerar. För att vi ska kunna hjälpa dig vidare på bästa sätt så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på sidan https://techhuset.se/support/ sedan ange ditt ordernummer och mejladress som är kopplat till din order och beskriv kort vad det är som du upplever inte fungerar med din produkt.
Du kan läsa mer om reklamationer på våra köpvillkor här.
Du som kund står inte för någon returkostnad ifall du har mottagit fel vara eller att det har blivit något fel med produtken som du har köp utan det är något som vi står för.
Byte av produkt
Om du önskar göra ett byte på en produkt som har beställts fel så behöver du göra en separat beställning på den önskade produkten, sedan så följer du bara returprocessen ovanför för att enkelt returnera produkten till oss som du inte önskar behålla.