Varukorg

Köpvillkor

Det viktigaste hos oss på teckhuset är att du som kund får den informationen du behöver för att känna dig trygg och nöjd.
Här beskriver vi vilka köpvillkor som vi har och vad du som kund har för rättigheter både enligt lag och vad vi erbjuder dig.
Om det är något som är oklart är ni välkomna att höra av er till oss på support@techhuset.se.

 

Frakt

Vi har Fri Frakt på Techhuset.se!
Önskar man att ha spårbarhet på sin vara/varor så tillkommer en kostnad på 29 kr.

Alla beställningar som görs innan klockan 16:00 skickas samma Vardag.
Vi gör vårt bästa för att skicka din vara samma dag!

 

Leverans

Normal leveranstid är 1-2 vardagar om alla varor finns i lager. Men under högsäsong så kan det ta längre tid än förväntat.
Finns inte produkten i lager så skickas ett mejl till dig med information om en försenad leverans för den produkten det avses.

Om din vara skickas som brevfrakt så kommer det postas i din brevlåda men ifall det är ett större paket så lämnas det hos din närmaste postombud.

Lämnas paketet hos postombud så kommer du bli aviserad via SMS eller via ett aviseringsbrev när paketet finns att hämta.

Idag har vi ett samarbete med postord.

Har du beställt och inte hämtar ut ditt paket innan det går till retur (Paket cirka 1 månad & brev 14 dagar) så debiterar vi dig 199 kr för vårt arbete och hantering av varorna.

 

Ångerrätt & Öppetköp

Vi följer det lagar som står i distansavtal enligt konsumentverkets rekommendationer. Från den dagen du har tagit emot dina produkter så har du en ångerrät på 14 dagar utan att behöva ange någon speciell anledning. 

Techhuset har 30 dagar öppet köp som också gäller från att du har fått dina produkter.

Det går bra att testa din produkt och ifall du inte är nöjd så kan du kontakta vår kundtjänst för att gå vidare med hur du ska skicka tillbaka din vara.

Det är viktigt att produkten är i nyskick och produktförpackningen är hel.
Skickas produkten till oss i förändrad skick så kan Techhuset debitera för värdeminskningen på produkten.
Du som kund står för fraktkostnaden om du skickar en vara till oss under ångerrätt eller öppet köp med åberopande av ångerrätt och öppet köp.

Vissa produkter har undantag då det handlar om hälso och hygienskäl så som hörlurar (som sätts i örat), plomberade produkter eller specialtillverkade produkter.

 

Reklamation

Vid reklamation är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst först för vidare instruktioner.
För snabbare hantering så ber vi dig maila till support@techhuset.se med ditt OrderID, en bild på produkten och en beskrivning.

Reklamationen gäller om t.ex. du har fått en vara felskickad eller att det är tillverkningsfel på produkten.
Vi står för frakten ifall reklamationen är godkänd.

 

Garanti

Alla varor har minst 6 månader garanti om inte något annat står på produktförpackningen.

Betalningsalternativ

Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som erbjuds via klarnas betalningsalternativ.

  • Faktura
  • Kontokredit
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning via bank.

Minimiorder är 29 kr inklusive moms.
Vi säljer inte till personer under 18 år utan skriftligt från målsman.

 

Personuppgifter

Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande bestämmelser i dataskyddslagen (GDPR).
På sidan personuppgiftspolicy så kan du läsa mer hur vi hanterar dina personuppgifter.

 

Force Majure

Vid övernaturliga händelser eller liknande händelser som vi på TechHuset inte kan påverkar så hänvisar vi till "Force Majure" som frias från ingångna avtal. Exempel på händelser så som, krig, arbetsmarknadskonflikter, terrorattack som påverkar hur vi arbetar.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Ägare Sweitech AB Org.nr. 559169-1836
 

Ändrades senast 30 Mars 2020

Produkten har blivit tillagd i varukorgen