Black Week 10% Rabatt | Kod: BW10
Gäller även På Rea Varor!
Skickas idag från Sverige
Förlängd Ångerrätt t.o.m 15 januari-2024
Det viktigaste hos oss på techhuset är att du som kund får den informationen du behöver för att känna dig trygg och nöjd.
Här beskriver vi vilka köpvillkor som vi har och vad du som kund har för rättigheter både enligt lag och vad vi erbjuder dig.
Om det är något som är oklart är ni välkomna att höra av er till oss på [email protected].
Vi har Fri Frakt på Techhuset.se för alla brev!
Önskar man att ha spårbarhet på sin vara/varor så tillkommer en kostnad på 19 kr.
Vi har även Instabox hemleverans och Paketbox.
Instabox Hemleverans, 49kr leverans, vid köp över 800kr så blir det fri frakt
Instabox Paketbox, 29kr leverans, vid köp över 500kr så får du fri frakt
Alla beställningar som görs innan klockan 16:00 skickas samma vardag så du får så snabb leverans som möjlig. Vi gör vårt bästa för att skicka din vara samma dag!
Normal leveranstid är 1-2 vardagar om alla varor finns i lager. Men under högsäsong så kan det ta längre tid än förväntat. Finns inte produkten i lager så skickas ett mejl till dig med information om en försenad leverans för den produkten det avses eller en kreditering på varan.
Om din vara skickas som brevfrakt så kommer det postas i din brevlåda men ifall det är ett större paket så lämnas det hos din närmaste postombud. Lämnas paketet hos postombud så kommer du bli aviserad via SMS eller via ett aviseringsbrev när paketet finns att hämta.
Idag har vi ett samarbete med postnord och Instabox.
Har du beställt och inte hämtar ut ditt paket innan det går till retur (Paket cirka 1 månad & brev 14 dagar) så debiterar vi dig 199 kr för vårt arbete och hantering av varorna.
OBS! Tänk att under högsäsong så kan leveransen dröja!
Vi följer det lagar som står i distansavtal enligt konsumentverkets rekommendationer. Från den dagen du har tagit emot dina produkter så har du en ångerrätt på 14 dagar utan att behöva ange någon speciell anledning. Techhuset.se har 30 dagar öppet köp som också gäller från att du har fått dina produkter.
Det går bra att testa din produkt och ifall du inte känner dig nöjd så kan du följa anvisningarna på sidan https://techhuset.se/info/returer-hos-techhusetse/ för mer information gällande retuer.
Det är viktigt att produkten är i nyskick och produktförpackningen är hel. Skickas produkten till oss i förändrad skick så kan Techhuset debitera för värdeminskningen på produkten. Du som kund står för fraktkostnaden om du skickar en vara till oss under ångerrätt eller öppet köp med åberopande av ångerrätt och öppet köp.
Känner du att frakten är krånglig så kan vi erbjuda dig en förbetald retursedel som är spårbar och skickas till dig via E-post. OBS! Vi rekommenderar att returen skickas in till oss spårbar, skulle det vara så att returen inte kommer fram så har vi möjlighet att spåra och hjälpa till att hitta det.
Vissa produkter har undantag då det handlar om hälso och hygienskäl så som hörlurar (som sätts i örat), plomberade produkter eller specialtillverkade produkter.
Har du mottagit en produkt som har tillverkningsfel eller fabrikatsfel så har du all rätt till reklamation (Konsumentköplagen Påföljder 1 §). Enligt Konsumentköplagen så har du rätt till 3 års reklamationsrätt.
För att kunna reklamera en vara så behöver felet/problemet har funnits med från början när varan togs emot. Du som kund måste rapportera felet inom 2 månader när problemet upptäcks (Konsumentköplagen 5 kap. 2 §).
Vi följer alla lagar och regler som finns i Sverige gällande konsumentköplagen, du kan läsa mer information på sidan här.
Vid reklamation är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst först för vidare instruktioner. För snabbare hantering så ber vi dig att använda vår kundtjänstformulär på https://techhuset.se/support/ för att få vidare hjälp med din order.
Reklamationen gäller om t.ex. du har fått en vara felskickad eller att det handlar om tillverkningsfel/fabrikatsfel på produkten. Vi står för frakten ifall reklamationen är godkänd och hjälper självklart till med instruktioner gällande retur.
Alla varor har minst 6 månader garanti om inte något annat står på produktförpackningen.
Efter identifiering och riskbedömning visar Qliro de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Qliro den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som erbjuds via Qliros betalningsalternativ.
Faktura
Väljer du faktura så kommer du få ett mejl skickat till dig med faktura samt så syns fakturan under "mina sidor" på Qliro.
Minimiorder är 29 kr inklusive moms. Vi säljer inte till personer under 18 år utan skriftligt från målsman.
Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande bestämmelser i dataskyddslagen (GDPR). På sidan personuppgiftspolicy så kan du läsa mer hur vi hanterar dina personuppgifter.
Vid övernaturliga händelser eller liknande händelser som vi på TechHuset inte kan påverkar så hänvisar vi till "Force Majure" som frias från ingångna avtal. Exempel på händelser så som, krig, arbetsmarknadskonflikter, terrorattack som påverkar hur vi arbetar.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Ägare Sweitech AB Org.nr. 559169-1836
Ändrades senast 23 Maj 2023
Techhuset.se
C/O Sweitech AB
Wedavägen 3A
152 42 Södertälje
Sverige
Org.nr 559169-1836
OBS! Ej besöksadress!
Produkten har blivit tillagd i varukorgen